Teknisk felanmälan

All felanmälan görs numera direkt till
Mikael Tham..!


Antingen på mejl: info.neptunus5@gmail.com 
eller på mobil: 0708-23 08 19
Får ni inget svar på mobilen, skicka ett sms till samma nummer.
_____________________________

Sitter någon fast i hissen..?

Anmäl det då omedelbart direkt till Stockholms Hiss-Service
på telefon: 08-522 255 66 (även jour)
_____________________________

OBS !!

Om ni anmält något till någon annan än Mikael, meddela också alltid styrelsen på: info.neptunus5@gmail.com..!
_____________________________

Vad är ditt ansvar och vad är föreningens ansvar?

I föreningens stadgar (§ 36, 37, 42 och 43) hittar ni en utförlig beskrivning av vad som är bostadsrättshavarens ansvar gällande underhåll av den egna lägenheten och vad som är föreningens ansvar.

Allt som är bostadsrättshavarens ansvar står man själv för, både anlitande av hantverkare och kostnaderna. Fastighetsskötaren kanske kan hjälpa till även om det är ni och inte föreningen som har ansvaret, men då måste ni vara tydliga med att det är ni som ska ha fakturan..!

Det är också viktigt att alltid informera styrelsen om allt ni planerar att göra, vissa reparationer och annat fix måste nämligen hanteras på ett visst sätt (t.ex. när det handlar om vatten, avlopp, ventilation, gas och el) och vissa saker får man överhuvudtaget inte göra (som att riva i bärande väggar). Styrelsen har massor med information om hur det ser ut i era väggar och golv och hur alla olika system fungerar (vatten, avlopp, värme, el, ventilation, gas, öppna spisar mm), vi vet var man stänger av vattnet till olika delar av huset mm mm.